Haber

Başarılı bir yayıncının nitelikleri

Günümüzde espor sektörünün büyümesiyle birlikte yayıncılık yeni bir meslek olarak karşımıza çıkıyor. Yayıncılar içeriklerinde zaman zaman belirli bir alana odaklanırken zaman zaman genel bir bakış açısı çizebilirler. Yayıncılık alanında başarıya ulaşmak isteyen birçok kişi ne yapacağını tam olarak bilemez. BBL Kurucu Ortağı Kemal Can Parlak; Başarılı bir yayıncı olmanın kilit noktaları olarak teknik donanım, özgün içerik, interaktif yayıncılık ve kendini güncelleme/trend hakimiyetine işaret ediyor.

ÖZGÜN İÇERİK

“Başarılı bir yayıncı olmak için özgün içerik üreterek değerli bir farklılaşma yaratmak gerekiyor. Teknik donanıma yapılan yatırımlar yayıncılar için finansal kaynak oluştursa da özgün içerik üretebilmek de yaratıcılığı temel alan konulardan biri. Ayrıca yayın süresi boyunca yeniliği sürdürmek adına kendini tekrar etmemek büyük değer taşımaktadır.

İNTERAKTİF YAYIN

İzleyici aslında yayınların olmazsa olmazıdır. İzleyicileri olabildiğince yayınlara dahil etmek etkileşimi büyük ölçüde artırıyor. Özellikle sohbetteki akışı takip etmek ve oradaki geri bildirimlere anında tepki vermek gerekiyor. Böylece yayınlar interaktif hale gelirken, izleyici ve yayıncı arasındaki ilişki de bir bütün haline geliyor. Ortadaki engeller kaldırıldığında kriz durumunun önüne geçmek ve seyirciye karşı aktif bir tavır sergilemek için bahisler hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulur ve yayıncı ile seyirci bir dostluk ruhu içinde iletişim kurabilirler.

GÜNCEL KALMAK VE TREND HAKİMİYETİ

Standarttan kaçınmak, en değerli yayıncılık becerilerinden biridir. Seyirci ile paylaşılacak içeriğin her zaman güncel tutulması ve öğrenmeye açık olması, yayın gelişimini sağlayan en etkili yöntemler olduğunu düşünüyorum. Yayıncılık mesleğinde başarılı olan insanların ortak özelliğinin kendini var kılabilme becerisine sahip insanlar olduğunu gözlemliyorum. Ayrıca yayıncının eğlenceli izleme anlayışına sahip olması ve hızlı yanıt verme gibi özelliklere sahip olması yüksek bir bağlantı becerisi iken, aktif olarak kendini yeni tutmaya çalıştığında bu özelliklere sahip olması daha da değerli hale geliyor.

TEKNİK EKİPMAN

Yayıncıların önemli bir izleyici kitlesine ulaşabilmesi için gerekli kalemlerin başında ‘teknik ekipman’ geliyor. Özellikle yayınların ses ve görüntü kalitesinin yeterli olması yayıncıları bir adım öne çıkarıyor. Bu noktada arka plan gibi detayların yanı sıra mikrofon, kamera gibi ekipmanlar görsel olarak tatmin edici olmalıdır. Ayrıca yayınlarda donma, kesilme gibi teknik aksaklıkların en aza indirilmesi için kaliteli ekipmanlara ihtiyaç duyulmaktadır.”

Kaynak: Bültenler / Gamegar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu