Sepet Terkini Azaltmanın 5 Önemli Yolu
Dijital Pazarlama Stratejileri ile Sepeti Terk Etme Oranını Yüzde 50 Azaltın
Pandemi sürecinde başlayan ve büyüme hızını daha da artıran e-ticaret hacmi, 2022’de yüzde 109 artışla 800 milyar TL’ye ulaştı. Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, e-ticaret büyümeye devam ederken firmaların en büyük sorununun sepeti terk etmek olduğunu, yerinde yapılan düzenlemeler ve dijital pazarlama stratejileri ile bu oranın yüzde 50 oranında düştüğünü söyledi.
Erişim kolaylığı, çeşitlilik, karşılaştırma ve artan güvenlik önlemleri ile yükselişe geçen e-ticaret her geçen gün daha fazla değer kazanıyor. E-ticaret hacmini artırmanın ve daha fazla kullanıcıya ulaşmanın yollarını arayan firmaların en önemli sorununun sepet terk oranı olduğu belirtiliyor.
Sepeti terk etme oranı; müşteri deneyimi, web sitesi tasarımı, fiyatlandırma politikaları ve iş sunumu gibi konularda bir e-ticaret işletmesinin performansını ölçmek için değerli bir gösterge olarak kullanıldığını göstermektedir. Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan şunları söyledi: Araştırmalara göre tüm sektörlerde sepet terk etme oranı %66,6. Bu maalesef terk edilen her ürünün site içerisinde düzenlenmesi gereken noktaların ve stratejilerin yanlış olduğunu gösteriyor.“söz konusu.
Kaplan,Sepeti terk etme oranını düşürmenin 5 değerli yolunu şu şekilde sıraladı:
Kullanıcı Dostu Olun
Web sitenizi, kullanıcının istediği tüm bilgilere kolayca ulaşabileceği bir düzeye getirin. Yapıları daha hızlı bulmak için arama kutusunu ve yapı filtrelerini optimize edin. Aynı zamanda web sitenizi, kullanıcının üye olmadan, vakit kaybetmeden eseri satın alabileceği şekilde tasarlayın. Eserlerin açıklamalarını daha detaylı bir şekilde yazın ve görsellerde detaylara mutlaka yer verin.
Sürpriz Fiyatları Bir Sonraki Aşamaya Bırakmayın
Öncelikle piyasadaki fiyatları ne çok düşük ne de çok yüksek tutun. Çalışmayı rekabetçi fiyatlarla sunarak pazar standartlarını karşıladığından emin olun. Fiyata aynı anda KDV veya kargo ücreti eklemeyiniz. Mümkün olduğunda kullanıcı, gördüğü ilk fiyattan alışverişini sonlandırmanın mutluluğunu yaşıyor. Bu yüzden nakliye fiyatı dahil fiyatlar sunun.
Ödeme Seçeneklerini Artırın
Farklı ödeme seçeneklerini web sitenize entegre ederek kullanıcıya yardımcı olabilirsiniz. Kapıda ödeme, havale veya taksit seçenekleri ile farklı seçenekler sunabilirsiniz. Güvenilir kart saklama uygulamaları ile satış oranlarını artırabilirsiniz.
Eylemleri Eyleme Geçirin
Ödeme kısmına geçildiğinde ise aksiyon mesajları ile kullanıcının daha fazla vakit kaybetmeden satın alması amaçlanmaktadır. Şimdi Al, Sonra Öde, Şimdi Al, Yarın Kargoya Ver gibi hızlı işlem yapmasını söyleyen mesajlar ile kullanıcının alışverişini tamamlaması amaçlanmaktadır.
Dijital Pazarlama Stratejileri ile Kendinize Hatırlatın
Dijital pazarlamanın en çok kullanılan stratejilerinden biri olan yeniden pazarlama çalışmaları ile kullanıcı farklı bir internet sitesine gittiğinde reklamlar gösterilerek hatırlatma optimizasyonları yapılabilmektedir. Hedefleme ve site içi optimizasyonlar kullanılarak kullanıcının siteyi tekrar ziyaret etmesi sağlanır. Uygulama bildirimleri ile hatırlatma oranını artırabilirsiniz. Bire bir e-posta pazarlama ile ek indirimler tanımlanır ve kullanıcının alışverişi tamamlaması amaçlanır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı